De maatschappij ziet in dat men met ‘ervaringsdeskundigen’ in de hulpverlening een goede basis heeft om een vakkundige Cursus Coaching productief te maken. Een goed opgeleide coach die door de eigen ervaring ‘weet waar je het over hebt’ als het over crises gaat, betekent meer en begrijpt uit eigen ervaring beter de inhoud van de opleiding.

Mensen met crisis-ervaringen zijn bij uitstek geschikt voor de Cursus Coaching en het beroep van Life-Coach.

Ervaring of beleving, gekoppeld aan de juiste psychologische kennis, waarbij ook perspectieven voor de toekomst een plaats kunnen krijgen is een ideale coachingsweg. Inleven en herkennen, inzichten en duidelijkheid over de aard van de crisis en tenslotte, na verwerking, werkzame perspectieven aanbieden.

Toelating en intake tot de Cursus Coaching

De toelating voor deze cursus is gebaseerd op, enerzijds eigen crisis-ervaringen en motivatie om alles uit de cursus te halen. Mentale opleidingen en achtergronden kunnen helpen, maar zijn geen doorslaggevend criterium om cursisten toe te laten op deze Cursus Coaching. Uiteindelijk is de weg en het doel gericht op spiritueel leiderschap, waaronder wij verstaan om in deze veranderende tijd de eigen talenten en zingevingen vorm te geven in een organisatie of eigen praktijk. Daarmee wordt een zinvol leven vormgegeven.

Cursus coaching

25 jaar ervaring met Cursus Coaching

Lees vooral eens verder naar onze 25-jarige ervaring achtergronden en praktisch toepasbare spirituele kennis op weg naar jouw spiritueel leiderschap.

Het Instituut CorCaroli heeft in plaats van oplossingsgericht coachen, coachen op gedrag en resultaat als werkwijze. Wij geloven dat een goed coachingstraject niet alleen gekeken wordt naar het eindresultaat, maar vooral ook naar het traject, de ervaringen en het perspectief. De persoonlijke groei van bewustzijn van eigen oorzaak is onmisbaar voor een andere toekomst.
Coachen op gedrag en resultaat heeft een tweesporige invloed. Enerzijds vormt zich een oplossing die een impasse kan openbreken. Anderzijds het ontwikkelde perspectief waardoor onbewuste herhaling (die in eerste instantie het ‘probleem’ veroorzaakte) vermeden kan worden.